• یکی از فواید اصلی استفاده از خرد کننده های لامپ کاهش قابل ملاحظه مشکل جابجایی و انتقال لامپ های مصرف شده برای عمل امحاء است. خرد کننده های لامپ دستگاه هایی سبک و قابل حمل هستند، و به آسانی می توان آنها را به محل لامپ های مصرف شده انتقال داد و فرایند امحاء و نابودی این لامپ ها را در محل انجام داد. لازم به ذکر است بسته بندی زباله هایی که به طور معمول در پایان فرایند امحاء باقی می ماند اغلب به نوع تجهیزاتی که برای فرایند امحاء مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد.
  • با استفاده از دستگاه خُردکن لامپ، برخلاف روش های سنتی، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در نیروی کار صورت می گیرد، زیرا دیگر نیازی به بسته بندی لامپ ها مصرف شده توسط نیروی انسانی نیست. (تخمین زده شده است که در ازای هر 50 عدد لامپ که با استفاده از دستگاه امحاء می شود، یک نفر ساعت از کار نیروی انسانی صرفه جویی می شود)
  • خُردکن لامپ، مشکل شکسته شدن که زمان انبارکردن لامپ های مصرف شده رخ می دهد را به طور کامل از بین می برد. درام دستگاه (محفطه استوانه ای حاوی زائدات باقی مانده از فرایند امحاء) می تواند تکه های خرد شده 1000 لامپ را در خود جای دهد.
  • بر اساس آنچه سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) اعلام کرده است، حدود 2 تا 3 درصد لامپ ها در زمان انبار کردن شکسته می شوند. بنابراین می توان گفت استفاده از خُردکن لامپ می تواند شرایط ایمن تری را در محیط کار فراهم آورد و امکان قرار گرفتن در معرض گازهای سمی آزاد شده از لامپ های خرد شده را تا حد زیادی کاهش می دهد. (قابل ذکر است که از دید بسیاری از کارشناسان همین مقدار گاز سمی می تواند مخاطره آمیز باشد و باید آن را جدی گرفت)

با استفاده از دستگاه های خرد کن می توان در هزینه های بازیافت لامپ های مصرف شده نیز صرفه جویی کرد.